7e612104426369880c353abdb89ec7be

Presentation

  • lenagavelin F 40
  • Att göra det man måste - är att göra det man
  • Namn: Lena Gavelin
  • Ålder: 40
  • Land: Sweden
  • Stad: Frösön
  • Hälsa: Ja
  • Nikotin: Nej
  • Senast aktiv: 1320308068
  • Status:
  • Träning: Löpning, Skidor, Cykel
  • Syssels.: Hälsocoach, butikspersonal
  • Kost: Allt

Värden

  • Sammanfattning av lenagavelin's träning denna vecka:
  • Träningstid: 0:0:0
  • Konditionstid: 0:0:0
  • Styrketräningstid: 0:0:0
  • Stretchingstid: 0:0:0
  • Antal träningspass: 0
  • Antal steg:

Semester

Det var nu några veckor sedan jag skrev här, anledningen är att jag tagit några veckors semester såväl från, blogg, jobb och löpning.

Här följer några bilder som får berätta en dl vad jag har haft för mig de senaste veckorna. Nu börjar jag jobb igen och återkommer om några dagar med mer lägesrapport.

Semester
Badfötter


Paddelturer med obligatoriska stopp


Huset på Saltö

Segelbåt, på tur i motorbåten

Grillning på altanen i Vålådalen

/ Lena


Kommentera detta inlägg >> 0 kommentarer
Publicerat under: lenas dagbok

Laget - Trångsviken Woolpower!!

 

1

247

Trångsvikens IF Woolpower

16:20:49

2

252

Strindheim IL

16:23:33

3

243

Namdal løpeklubb Damer 1

16:31:12

4

245

St.Olav Damer

17:36:08

 

Det är klart man blir stolt när man läser resultat efter tre dagars löpning i st-olavsloppet. Vårt lag leder med två norska lag efter sig, ännu roligare hade det varit att kunna var med och springa och kanske hjälpa till med nummerlapp på bröstet! Tyvärr blev det inte så. Det verkar det som jag drog på mig en muskelbristning vid Indalsledens stafett för två veckor sedan. Med facit i hand skulle jag såklart stått över att springa där, men det är lätt att vara efterklok...
Nu har jag inte kunnat springa på 13 dagar och knappt tränat alls, för det första tappade jag lusten när mitt lår gjorde allt för ont och för det andra hade jag hoppats att total vila skulle ge mig en chans att hjälpa tjejerna under st.Olavsloppet, nu funkade inte det, så och jag får istället ställa in mig på en rehab period.

Under onsdagen var jag ändå med tjejerna och agerade lagledare, kan säga att det är mycket lugnare och bättre att springa! Att finnas vid sidan om, agera chaufför, vätskelangare, och planera med bilar, sträckor och allt som ska funka runt löparna är jobbigare.

Som cyklist, hann jag i alla fall njuta av utsikten under årets st.Olavslopp.
  
Efter en dag i Norge, är jag hemma igen, och följer löparna på nätet och via telefon. Själv har jag i alla fall börjat cykla så smått. Landsvägscykel såklart, jag sätter mig inte inne på ett gym under sommaren och mountainbike är inte min grej.. 3 mil cykel igår och fem mil idag, det är i stort sett den enda träning jag gjort de senaste två veckorna.

I dagsläget känns det skönt att jag tagit beslutet att lägga ner min elitsatsning, känner ett helt annat lugn och "måste" inte komma igång p.g.a viktiga lopp, men visst är det tråkigt att inte kunna var med tjejerna i stafetten, men jag ska ta emot dem på torget i Östersund imorgon(lördag) och jag tror att vi får fira en seger! Helena Ekholm springer sista sträckan och idag visade hon att hon är än mer löpstark än fjolåret, så det tyder på ett starkt avslut. Men det som är vår största styrka är ändå jämnheten i laget och att alla tjejer verkligen gör sitt yttersta varje dag och varje sträcka och det är kul att se!

För mig väntar magnetröntgen och förhoppningsvis en snabb rehablitering, jag längtar sååå efter fjällöpning, det var ju mitt mål i sommar och efter Stockholm Marathon.

/ Lena


Kommentera detta inlägg >> 0 kommentarer
Publicerat under: lenas dagbok


Morgonpass


KOM I FORM - Populärt men kanske inte något för alla.

Läs artikeln >>

Senaste LifeTV

Genvägar

Twitter


Våga träna mera


I landet där ordet ”lagom” regerar är normen för en god träningsmoral att man tränar två eller tre gånger per vecka.

Läs artikeln >>



Olympiska lyftövningar


Nu öppnar vi ännu en ny avdelning i vår redan gedigna övningsbank, OLYMPISK LYFTNING.

Läs artikeln >>



Proteindrinkar del 2


Proteindrinken består av ett antal olika ingredienser som t.ex. vätskan, proteinpulvret och det lilla ”extra” som man kan variera efter tycke, smak och ändamål. Vi går genom allt du behöver veta. Artikeln är VIP låst.

Läs artikeln >>




TRÄNINGS EVENT
FC ATHLETIC POWER


Hjärtligt välkomna till öppethus på Sportlife samt deltaga till träningseventet ”FitnessCross Athletic Power” gruppass. Öppna huset startar fredagen den 30 oktober kl.09.00 och håller på hela helgen. FC passet håller vi varje dag under följande tider.

Läs artikeln >>



Yoga och pilates övningar


Nu öppnar vi ännu en ny avdelning i vår redan gedigna övningsbank. Med hjälp av LifePortalens nya yoga och pilates expert Anna Fannberg skall vi vägleda våra VIP medlemmar att prova nya träningsformer.

Läs artikeln >>



Investera i din hälsa


Att investera i din egen hälsa är en av de mest riskfria affärer du kan göra. Den tid, energi och prioritering du lägger ner får du tillbaka i form av uthålligare kropp, piggare hjärna och bättre hälsa.

Läs artikeln >>